Dags att gå vidare….

Posted: June 30, 2013 in Uncategorized

Kära läsare, det är dags för mig att lägga det här projektet undan och tacka för mig. Man skulle kunna säga att Prepperblogg döden har även kommit till mig men det är inte verkligen korrekt det. Mina förberedelser fortsätter på en annan nivå nu och det är dags att för mig att höja min OPSEC, att inte skriva om allt jag gör eller köper av hänsyn för mig själv, min familj och våra förberedelser.

Jag tror dock att jag har kunnat hjälpa några få att bli inspirerade att börja Preppa men resten klarar man på egen hand.

Nya företaget utvecklas enligt mina planer dock kräver den lite mera tid än beräknad så fritiden har blivit lidande.

Fysiska utvecklingen går också bra det, jag har minskat midjemåttet med flera storlekar från nästan 40 till 36. Det är det viktigaste parametern för mig det.

Flera spännande projekt väntar att genomföras och några alternativa BOV och BOL’s analyseras också.

Jag är precis lagom Svenskt nöjd med mig själv och kör vidare med “lagom är bäst” strategin.

Kriser kommer och går, jag själv tror inte på någon katastrofstrategi eller SHTF scenario pga ekonomin som kraschar eller Peak Oil. Guld är bra att ha men den kan man inte äta, tänk ofta på det. Undvik gärna bloggar och forum där någon eller några kör hårt med “sanningen” om det som kommer att inträffa och hur ska man göra för att förbereda sig. Jag har tidigare skrivit min favorit citat som slutar med orden “….specialization is for insects”.

Tackar för den här tiden, tack för alla härliga kommenterar och tack för att ni orkade läsa det mesta jag har skrivit ;-)…

 

Comments
  1. 123 abc says:

    Kommer sakna din blogg. Har varit unik i sitt slag och de analyserna som man får ta del av har jag varit tacksam för.
    Önskar dig lycka till med allt!

  2. Robert Gustafsson says:

    Har läst allt;-) massor har tilltalat mycket och annat lite mindre. Vissa tips sitter i skallen och vissa delar är utskrivet och har en säker plats i resväskor och i ryggsäckar. Tack för allt jobb du lagt ner på bloggen och lycka till med firman. Robert.

Leave a comment